Sunt instalate două tăbliţe comemorative:
- "În această clădire a fost judecat G.I. Kotovsky";
- "Arhitectul clădirii este A.I. Bernardazzi" (nu corespunde adevărului).
Intrarea în clădire se află în faţada principală, orientată spre strada Vlaicu Pârcălab, printr-o construcţie complexă: în axa intrării se află un volum, lărgit lateral de două porticuri a câte o coloană a ordinului doric, sub care se află câte o intrare separată. Această soluţie inedită a unei duble intrări a fost necesară pentru a separa intrările publicului de intrarea convoiului acuzatului, între ele aflându-se încăperea pentru pază. Integritatea compoziţională a intrării principale, ca element arhitectural, este asigurată de balconul-tribună, partea centrală a căruia este un portic cu două coloane ionice, cu fronton în segment de cerc. Axa centrală a faţadei este susţinută de aticul, parte componentă a parapetului lanternoului. În partea opusă faţadei principale, se afla cea mai mare sală – a şedinţelor, acoperită în exterior cu un acoperiş piramidal, cu învelitoare din plăci romboidale, cu alternarea nuanţelor (dispărută). O intrare secundară avea loc din stradela Fântânilor.
Paramentul este soluţionat divers, parterul este din bosaje diamant, la primul etaj – cu imitarea unor bosaje alungite orizontale, cu alternarea a două nuanţe, al doilea etaj – cu imitarea unor panouri conturate cu o bordură, amplasate în plinurile dintre ferestre. Pereţii se termină în partea superioară printr-o cornişă cu denticule, susţinute de console. Ferestrele etajului doi, pentru a exprima o aerare a formelor, sunt flancate de pilaştrii ordinului ionic, colţurile etajelor sunt întărite prin bosaje.
Destinaţia clădirii de a servi sediu pentru o instituţie a Dreptului juridic, a fost subliniată prin prezenţa sculpturii alegorice a Justiţiei. Această sculptură a fost instalată în rezalitele faţadei laterale, la nivelul primului etaj, în nişa dintre două ferestre, unite printr-o cornişă rectilinie locul sculpturii fiind accentuat printr-un segment de cerc.
În perioada postbelică arhitectura clădirii a fost modificată – alungită de-a lungul străzii Fântânilor, a dispărut acoperişul piramidal de la faţada posterioară, şi paramentul primului etaj a fost simplificat prin renunţarea la alternarea asizelor de nouă nuanţe.